قالب وبلاگ

مفاهیم و اصطلاحات اینترنتی
نوشته شده توسط : سایت رسمی حسابداری و حسابرسی
URL
مخفف کلمات Uniform Resource Location میباشد. هر URL مختص یک سایت بر روی اینترنت میباشد که توسط شرکتی بین المللی توضیح میگردد برای اطلاعات بیشتر میتوانید بخش IP address مراجعه کنید. آدرسی که به یک صفحه وب یا هر منبعی بر روی وب جهانی و یا به طور کلی به اینترنت اشاره کرد.

Home Page
به صفحه اول خانگی یک وب سایت Home Page گفته میشود. همچنین تعریف دیگری که میتوان برای آن در نظر گرفت بر روی مرورگر سایتی را میتوان به عنوان سایت پیش فرض در نظر گرفت که همواره با اجرا کردن IE آن سایت بر روی مرورگر ظاهر شود. و نیز هر گاه بر روی سایتهای دیگری بودید با کلیک بر روی Home Page میتوانید به آن سایت باز گردید.

Image Map
به عکسهایی در وب اطلاق میشود که با کلیک بر روی هر قسمت از تصویر به قسمتهای مختلف و یا آدرسهای وب مختلف لینک میشوید.

WAN
شبکه بزرگ و وسیع میباشد که از اتصال دو یا چند LAN پدید می آید . برای این اتصال معمولاً از تکنولوژیهای مختلفی استفاده میشود.

Token Ring
در تکنولوژی Token Ring انتقال داده ها توسط Token ( یک نشانه ) که در حلقه تشکیل دهنده کامپیوتر ها گردش می کند و کنترل میشود تنها کامپیوتر دارای Token میتواند داده ها را انتقال دهد. Token پس از انتقال به دریافت داده ها به کامپیوتر بعدی حلقه سپرده میشود و هیچ گونه مجادله ای در یک حلقه Token بوجود نمیآید زیرا هر کامپیوتر برای انتقال نوبت خود را دارد .

Hyper Text
معنای لغوی آن ابر متن میباشد یعنی متن هایی بر روی اینترنت که با کلیک بر روی آن به صفحه دیگری رهنمون خواهید شد.

E-mail
مخفف کلمات Electronic Mail میباشد که سیستم پست الکترونیکی میباشد. روزانه پیام های زیادی از یک بخش به بخش دیگر فرستاده میشود.

HTML
مخفف کلمات Hyper Text Markup Language به معنای زبان کد گذاری ابر متن میباشد یعنی بوسیله این زبان میتوان طراحی صفحات وب کرد . که این کدها در یک ویراستار وارد شده و سپس با بازدید شدن آن توسط مرورگر ترجمه خواهد شد.

Down Load
به گرفتن فایلها از کامپیوتر راه دور به کامپیوتر شخصی Download کردن میگویند. بعضی از Download ها مجانی و برخی دیگر بصورت پولی هستند.

IP Address
این آدرس با استفاده از پروتکل اینترنت برای شناسایی هر کامپیوتری روی شبکه مورد استفاده قرار میگیرد . یک ادرس IP از ۴ عدد تشکیل شده است که این اعداد در بازه ۰ تا ۲۵۵ تغییر کرده است و توسط ( . ) از هم جدا میشوند.

Internic
سازمانی میباشد که به ارائه کنندگان مختلف سرویس اینترنت ISP ها این آدرس ها را میدهد. و همانطور که ممکن است پیش شماره تمام همسایه های شما مثلاً با عدد ۶۲۴ شروع شده و ادرس IP تمام کامپیوتر های متصل به یک ISP نیز ممکن است با ۸۲/۵ شروع شود.

SLIP , PPP
پروتکل خط سری اینترنت SLIP مخفف کلمات Serial Line Protocol و پروتکل نقطه به نقطه PPP مخفف کلمات Point- to- Point دو نوع حساب اینترنت هستند که اغلب کاربران اینترنت به آنها روی آوردند. SLIP قدیمی تر است. SLIP به شما اجازه میدهد. که از طریق خط ارتباط سری مانند خط تلفن به فراهم کننده سرویس اینترنت ISP منتقل شوید. PPP که بعد از SLIP توسعه یافت نیز طبیعی سری دارد.

اینترنت
اینترنت عبارت است از مجموعه جهانی از شبکه ها و دروازه ها که از مجموعه قراردادهای TCP/IP برای ارتباط با یکدیگر استفاده میکنند. ریشه های اینترنت به پروژهای به نام آرپانت که توسط آژانس پروژه های تحقیقاتی دپارتمان دفاع ایالات متحده آمریکا حمایت می شد باز می گردد.اینترنت را می توان سیستمی گسترده و جهانی شامل مردم ،اطلاعات وکامپیوتر ها نامید. هم اکنون اینترنت به مجموعه ای از منابع و خدمات مانند Email- FTP وب و اخبار یوزنت به کاربران عرضه می کند.

سرویس گیرنده ها و سرویس دهنده ها در اینترنت
سرویس گیرنده ها و سرویس دهنده ها در اینترنت ( Client – Server )

دو نوع برنامه کامپیوتری در اینترنت ساکن میشود. سرویس دهنده ها و سرویس گیرنده ها. سرویس دهنده ها برنامه هایی هستند که منابع را فراهم میاورند. سرویس گیرنده ها برنامه هایی هستند که با استفاده از آنها اتصالهای ماهواره ای و غیره میباشد . مقصود کلی تمام تجهیزات فوق این است که سرویس گیرنده ها و سرویس دهنده ها بتوانند با یکدیگر صحبت کنند.

Proxy و سرویس دهنده Proxy
Proxy کامپیوتر یا نرم افزاری است که با ارائه تنها یک نشانی از شبکه به سایتهای خارجی، همانند سدی بین شبکه و اینترنت عمل میکند. این کامپیوتر ( یا نرم افزار ) که همچون یک میانجی عمل میکند و نمایانگر تمام کامپیوتر های داخلی است در عین حال که دستیابی به اینترنت را فراهم میکند از موجودات شبکه نیز محافظت میکند. اما سرویس دهنده Proxy - Proxy Server نوعی دیوار آتش ( Fire Wall ) است که ترافیک اینترنتی ورودی و خروجی را مدیریت میکند. این سرویس دهنده با تامین داده های پر مصرف مانند یک صفحه مشهور وب میتواند سبب افزایش کارایی شود همچنین میتواند درخواستهایی چون دستیابی به فایل های خاصی را که نا مناسب به شمار می آیند فیلتر کنند یا نادیده بگیرند.

Packet Switching
یک تکنیک تحویل پیام که در آن واحدها کوچک (اطلاعات و پیام ها) از طریق ایستگاهها شبکه از مبداء به مقصد هدایت میشوند. شبکه پیام رسانی ، اطلاعات را به شبکه های کوچکتری تقسیم کرده و مورد استفاده قرار میدهد. گر چه ممکن است این بسته ها از مسیر های مختلف و خارج از ترتیب به مقصد برسند کامپیوتر دریافت کننده میتواند آنها را به شکل پیام اصلی گرد آوری کند. بسته بندی مجدد پیام ها برای گردآوری و واگرایی پیام را ( PAD) میگویند. اصول Packet Switching در سال ۱۹۶۰ توسط پل بارن معرفی شد.

Use Net
Use Net یکی از سرویسهای اینترنت میباشد و به آن سیستمی از گروههای مباحثه میگویند که در آنها عناوین مجزا در تمام جهان توزیع میشوند. Use Net سرنام User Network میباشد و در ابتدا برای فراهم نمودن سرویس تابلوی اعلانات الکترونیکی برپا شد و بر روی آن مقاله ها و نوشته ها ارسال میشدند. به همین دلیل بسیاری از کلمات که برای گفتگو دراره یوزنت استفاده میشدند به اخبار اشاره دارند. گروههای مباحثه ای اغلب گروههای خبری ( News group) نامیده میشوند.

وب جهانی
وب جهانی ( World Wide Web) محبوبترین سرویس اینترنت است. وب جهانی مجموعه ای از صفحات ( Pages) متصل به هم میباشد که نشان دهنده سایتهای وب در سراسر جهان هستند. این صفحات از پیوند ( Link) های ویژه استفاده میکنند که شکل متن متمایز شده یا گرافیک را به خود میگیرند. نکته قابل توجه این است که صفحه های گوناگون میتوانند بر روی هر کامپیوتری در اینترنت باشند با موس بر روی پیوند کلیک کرده و از محل فعلی تان به صفحه وب جدیدی برده میشود که ممکن است بر روی کامپیوتری که در طرف دیگر کره زمین است واقع باشد.

صورتک ها و اینترنت
صورتک ( Emoticon ) ها رشته ای از کاراکتر های متنی هستند که اگر از طرفین به آنها نگاه کنید چهره ای را تداعی میکنند. صورتک ها اغلب در پیام های پست الکترونیک و یا گروههای خبری مورد استفاده قرار گرفته و هر یک پیامی را در بر دارند.

پست الکترونیکی و مشکل Spam
نام Spam از نوعی غذای کنسروی معروف اقتباس شده است وبه پیغامهای پست الکترونیکی ناخواسته اطلاق میشود. افراد یا شرکتهایی که ییغامهای پست الکترونیکی زیادی را به صورت توده ای از پیغام ها ارسال میکنند منابع Spam به شمار می آیند. این منابع آدرسهای پست الکترونیکی افراد را از منابع مختلفی مانند گروههای خبری ، سایتهای وب و شرکتهایی که فهرست های پستی خود را میفروشند به دست می آورند. بیشتر کاربران فقط با حذف Spam ها آنها را از بین میبرند.

اینترانت
اینترانت ( Intranet) شبکه ای است خصوصی بر اساس قراردادهای اینترنت نظیر TCP/IP که جهت مدیریت اطلاعات در یک سازمان طراحی میگردد. کاربردهای اینترانت خدماتی نظیر توزیع اسناد ، توزیع نرم افزار دسترسی به پایگاه داده ها و آموزش میباشد. این شبکه ها را به دلیل اینکه مشابه سایتهای وب بوده و بر اساس همان فناوری طراحی شده است اینترانت میگویند.



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: بازدید از این مطلب : 1107
|
امتیاز مطلب : 27
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
تاریخ انتشار : چهار شنبه 11 خرداد 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سایت رسمی حسابداری و حسابرسی
News Group -گروه خبری

محلی در اینترنت که بخشهای دنباله دار در محدوده خاصی از موضوعات مربوط میشود. یک گروه خبری شامل مقالات و اطلاعات ارسالی است. این مقالات در ارتباط با موضوع خاصی و در جهت موضوع مقالات اصل قرار دارند. هر گروه خبری یک نام دارد که از مجموع کلماتی تشکیل شده و با نقطه از یکدیگر جدا شده اند.

NNTP

علامت اختصاری Network News Transfer Protocol قراردادی در اینترنت است که بر انتقال گروههای خبری نظارت دارد.

Email Address آدرس پست الکترونیکی

رشته ای که کاربررا معرفی میکند تا آن کاربر بتواند پست الکترونیکی اینترنت را دریافت نماید . آدرس پست الکترونیکی متشکل از نام کاربر به همراه علامت @ و نام میزبان و حوزه سرویس دهنده پست است. نام کاربر ، کاربر را به سرویس دهنده پست معرفی میکند.



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: بازدید از این مطلب : 1113
|
امتیاز مطلب : 33
|
تعداد امتیازدهندگان : 11
|
مجموع امتیاز : 11
تاریخ انتشار : چهار شنبه 11 خرداد 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سایت رسمی حسابداری و حسابرسی
IE- Internet Explorer

IE - Internet Explorer مرورگر وب رایگان است که در اکتبر ۱۹۹۵ توسط مایکروسافت معرفی شد . نگارشهای جدید این نرم افزار امکان گنجاندن ویژگهای پیشرفته طراحی و انیمیشن در صفحه های وب و شناسایی شیء های کنترلی Active X و اپلتهای جاوا را نیز فراهم میکنند. این نرم افزار در ویندوز ۹۸ از داخل برنامه های کاربردی چون Word قابل دستیابی است و برای کارهایی چون مدیریت و بازاریابی فایلها و نمایش فایلهای راهنما و نیز فراهم کردن دستیابی به وب مورد استفاده قرار میگیرد.

پهنای باند - Band Width

پهنای باند در ارتباط با تفاوت بین بالاترین و پایین ترین فرکانسهای در دسترس برای انتقال یک محدوده خاص میباشد. اما در استفاده از شبکه ظرفیت انتقال یک کامپیوتر یا یک کانال ارتباطی میباشد که بر حسب مگابایت در هر ثانیه (mbps) بیان میشود. به عنوان مثال اترنت دارای پهنای باند ۱۰ مگابایت در هر ثانیه و FDDI دارای پهنای باند ۱۰۰ مگابایت در ثانیه میباشد.

American Online

معروفترین سرویس اطلاعاتی بر خط که در Virginia واقع شده است. American Online می باشد،که معمولاً AOL نامیده میشود هم اکنون بزرگترین ISP ( مرکز ارائه کننده خدمات اینترنت ) در ایالات متحده محسوب میشود. این مرکز علاوه بر دستیابی به اینترنت خدمات اطلاعاتی و ارتباطی دیگری همچون پست الکترونیکی که اخبار ، خدمات آموزشی و تفریحی ارائه میدهد.

شبکه حلقوی

شبکه حلقوی ( Ring Network ) یک همبندی شبکه به شکل حلقه بسته یا دایره میباشد که در آن هر گره به گره هایی متصل است هنگامی که پیامی به گره ای وارد میشود گره اطلاعات نشانی موجود در پیام را امتحان میکند . اگر نشانی مطابق با نشانی گره باشد پیام پذیرفته میشود. در غیر اینصورت گره سیگنال را دوباره سازی نموده پیام را برای گره بعدی در سیستم به شبکه برمیگرداند. این عمل دوباره سازی است که به یک شبکه حلقوی امکان میدهد تا مسافت های طولانی را نسبت به شبکه های گذرگاهی یا ستاره ای پوشش میدهد.

PPTP

PPTP مخفف کلمات ( Point –to- Point Tunneling Protocol) میباشد. شکل کلی از پروتکل نظیر به نظیر ( PPP) است که برای ارتباطات مورد استفاده قرار میگیرد. PPTP توسط مایکروسافت طراحی شده است تا از شبکه های خصوصی مجازی (Virtual Private Network) پشتیبانی کند. این شبکه ها (VPN) به اشخاص و سازمانها امکان میدهد تا از اینترنت به عنوان یک روش امن برای ارتباطات استفاده کنند.

شبکه ستاره ای

شبکه ستاره ای (Star Network) یک همبندی شبکه است که به شکل ستاره میباشد . در مرکز ستاره یک هاب سیم بندی یا تمرکز دهنده وجود دارد و گره ها یا ایستگاههای کاری در دو نقطه مرکزی قرار میگیرند. هزینه های سیم بندی برای شبکه های ستاره ای نسبت به سایر پیکر بندی های شبکه بالاتر است. زیرا هر گره نیاز به کابل مجزای خودش را دارد .شبکه های ستاره ای از استانداردهای IEEE پیروی نمیکند.

شبکه خطی

شبکه خطی یا شبکه گذرگاهی (Bus Network) یک نوع همبندی شبکه است که در آن تمام گره ها به یک خط ارتباطی اصلی وصل میشوند. در شبکه خطی هر یک از گره ها فعالیت خط را مورد نظارت قرار میدهند. پیامها نیز در تمام گره ها دریافت شده اما فقط توسط گره یا گره هایی پذیرفته میشوند که مورد خطاب قرار گرفته اند. چون شبکه خطی به یک بزرگراه مشترک تکیه دارد بروز اشکال در یک گره فقط باعث قطع ارتباط همان گره با شبکه میشود. و بر گره های دیگر تاثیر نخواهد گذاشت.

مسیر یاب Router

مسیر یاب یا مسیر گردان (Router) ابزاری واسط در شبکه است که در تحول پیام ها نقش دارد . در شبکه ای که کامپیوتر های زیادی به آن متصل هستند مسیر یاب بسته ها را به قسمت صحیحی از شبکه محلی (LAN) ارسال میکند تا آنها را به مقصدشان برساند. ما از مسیر یاب برای متصل ساختن شبکه های محلی (LAN) جهت تشکیل شبکه های گسترده و به منظور ساختن شبکه های گسترده بزرگتر اسفاده میکنیم. شبکه هایی که از طریق مسیر یاب به یکدیگر متصل میشوند میتوانند قراردادهای مشابه یا متناوب استفاده از شبکه را ه کار گیرند.

مرورگر وب

برنامه کاربردی سرویس گیرنده ای است که برای دیدن سندهای HTML بر روی وب شبکه ای دیگر و یا کامپیوتر کاربر و همچنین دنبال نمودن فوق پیوند میان آنها و انتقال پرونده ها استفاده میشود. از معروفترین انها میتوان به Internet Explorer ، Netscape Navigator اشاره نمود.

موتور های جستجوی وب -Search Engine

برنامه ای است که صفحات وب را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده و در جریان اطلاعات موجود در آنها قرار میگیرد. با استفاده از موتورهای جستجو میتوانید سایتهای مورد نظرتان را بیابید. موتورهای جستجو با استفاده از آنچه که درخواست (Query) نامیده میشود امکان درخواست جستجو را برایتان فراهم میکند. سپس فهرستی از صفحات وبساتهای وب که با درخواست شما مطابقت دارند را ارائه می نمایند. چند نمونه از موتورهای جستجو عبارتند از Google, Altavista, Lycos, Yahoo

Extranet

شکل توسعه یافته اینترنت یک شرکت را گویند که با به کارگیری فناوری وب جهانی ، ارتباطات تامین کنندگان مواد اولیه و مشتریان را با شرکت تسهیل مینماید. اکسترانت به مشتریان و تامین کنندگان مواد اولیه اجازه میدهد تا با دسترسی محدودی که به شبکه محلی شرکت دارند سرعت کارایی روابط تجار میان خود را رشد دهند.

Ping

با استفاده از این برنامه به راحتی میتوان بسته های اطلاعاتی از کامپوترتان و از طریق اینترنت به یک کامپیوتر دیگر را آزمایش کنید که بسته ها رفته و باز میگردند. ارسال و دریافت یک بسته اطلاعاتی متنی کوچک Pinging نام دارد و با استفاده از دستور Ping انجام دستور و برای آن پنجره Start/ Programs/ MS DOS دستور زیر را تایپ کنید :
Ping یا نام کامپیوتری که میخواهد به آن بسته ارسال کنید IP نشانی عددی

SMTP

تحویل نامه در اینترنت توسط سیستمی به نام Simple Mail Transfer Protocol که یک قرارداد ساده میباشد و بخشی از خانواده TCP/IP است انجام میشود. پس SMTP قرارداد یا چگونگی تحویل نامه از یک بخش اینترنت به بخش دیگر است.

Navigation

کلیدهای راهنما در سایت هستند که اگر به خوبی در سایت قرار داده شوند حتی کاربران مبتدی نیز به راحتی میتوانند در سایت گردش کنند و یکی از اساسی ترین ارکان در طراحی وب است.

Refresh

این کلید بر روی مرورگر قرار دارد و برای بارگیری مجدد صفحه وب جاری از آن استفاده میشود. بدین معنا که اخرین تغییرات را در صفحه اعمال میکند.

Security Zone

منظور از Security Zone یا ناحیه ایمنی گروهی است که صفحه وب به آن تعلق دارد ولی درجه ایمنی رفتاری است که Browser در برابر صفحه ای که به یک ناحیه خاص تعلق دارد از خود نشان میدهد.

Favorite

روشی برای ذخیره سازی سایتهای مورد علاقه میباشد یعنی پس از آنکه سایتی را بازدید کردید که برایتان جالب است دیگر لازم نیست برای هر بار دسترسی به این سایت آدرس URL سایت را تایپ کنید . IE روشهایی را برای ذخیره سازی سایتهای مورد علاقه شما ارائه میدهد.

Outlook Express

در این نوعMail Account یک Mail Box بدون نیاز به اتصال به شبکه اینترنت در ISP برای ما تخصیص خواهد یافت

Compu Server

کامپیوسرور ( Compu Server ) از معروفترین خدمات اطلاعاتی بر خط (Online ) می بود که قابلیتهای ارتباطی و اطلاعاتی شامل دسترسی به اینترنت را فراهم می ساخت . کامپیوسرور به جهت گردهمایی های فنی اش در رابطه با محصولات سخت افزاری و نرم افزاری تجاری و همچنین به عنوان یکی از بزرگترین سرویسهای بر خط تجاری از شهرت فراوان برخوردار بوده است . کامپیوسرور همچنین سرویسهای شبکه خصوصی گوناگونی را فراهم میساخت. سرانجام American Online کامپیوسرور را خریداری نمود و به قدرت بلامنازع دنیای سرویسهای اطلاعاتی برخط تبدیل شد.

Host

کامپیوتر میزبان یا کامپیوتر اصلی در محیط کامپیوتری بزرگ یا کامپیوترهای کوچک که ترمینالها به آن متصل میشوند. در اینترنت یا سایر شبکه های بسیار بزرگ کامپیوتر سرویس دهنده ای که به سایر کامپیوتر های روی شبکه دسترسی داشته باشد. کامپیوتر میزبان خدماتی مانند اخبار ، پست الکترونیکی یا داده ها را به کامپیوتر هایی که به آن مرتبط هستند ارائه میدهد.

Interactive - محاوره ای – سئوالی و جوابی

تبادل گفتگوی ورودی و خروجی مانند زمانی که کاربر پرسش یا فرمانی را وارد میکند و سیستم فوراً جواب میدهد. محاوره ای عمل کردن ریز کامپیوتر ها یکی از ویژگیهایی است که استفاده از آنها را آسان میکند.

Internet Access

توانایی کاربر در اتصال به اینترنت ، این اتصال عموماً از طریق یک یا دو روش صورت میگیرد. اولین روش اتصال از طریق شماره گیری تامین کننده سرویس اینترنت یا تامین کننده سرویسهای اطلاعاتی آماده بوسیله یک مودم متصل به کامپیوتر کاربر صورت میگیرد. روش دوم از طریق خط اختصاصی مانند کاربر T1 انجام میشود که به شبکه محلی کامپیوتر کاربر متصل است. این روش توسط سازمانهای بزرگ که دارای گره اختصاصی در اینترنت هستند انجام میگیرد . روش سومی نیز وجود دارد که کاربران از تلویزیونهای خاص استفاده میکنند که میتوانند مستندات شبکه جهانی اینترنت را در اختیار کاربر قرار دهند.

Internet account- حساب اینترنت

اصطلاح فراگیر برای ثبت نام کردن در ( فراهم کننده دسترسی به اینترنت ) حساب اینترنت از طریق نام کاربر و کلمه عبور آن قابل دسترسی است . سرویسهایی مانند دسترسی تلفنی به اینترنت و پست الکترونیکی توسط ISP ها برای صاحبان اینترنت فراهم میشوند.

Internet Broad Casting- پخش اینترنت

پخش صدا یا تصور یا سیگنالها توسط اینترنت
پخش اینترنت شامل ایستگاههای سنتی پخش امواج از طریق فضا است که سیگنالهای خود را به اینترنت انتقال میدهند. ایستگاههای خاص اینترنت نیز به ایستگاههای پخش اینترنت تعلق دارند. شنوندگان نرم افزار صوتی اینترنت مانند Real Audio را به کار میبرند.

Internet Gateway

وسیله ای که ستون فقرات اینترنت و شبکه دیگری مانند LAN را به هم متصل میکند. معمولاً این وسیله کامپیوتری است که که به یک کار یا مسیر دهنده اختصاص یافته است. دروازه اینترنت معمولاً کارهایی مانند تبدیل پروتکل بین شبکه و ستون فقرات اینترنت ، ترجمه یا تبدیل داده ها و بکار گیری پیام تلفن را انجام میدهد.

Internet Security

عنوان گسترده ای که با تمام جنبه های اعتبار ، خصوصی بودن ، درستی و اصلاح داده موجود در شبکه اینترنت سروکار دارد. مثلاً خرید کارتهای اعتباری که مرورگر شبکه جهانی وب انجام میدهد نیاز به توجه در موارد امنیتی اینترنت دارد تا به این وسیله شماره کارت اعتباری از سوی افراد غیر مجاز سوء استفاده نشود یا سرویس دهنده ای که شماره کارت در آن قرار دارد آن را کپی نکند و تعیین شود که شماره کارت اعتباری ارسال، به شخص مدعی ارسال آن تعلق دارد.

Internet telephone

ارتباط نقطه به نقطه که به جای به کارگیری شبکه عمومی ارتباطات راه دور ، از اینترنت استفاده میشود. هم فرستنده و هم گیرنده به یک کامپیوتر ، مودم ، ارتباط اینترنت و بسته نرم افزاری تلفن اینترنت برای گفت و شنود نیاز دارند.

تلویزیون اینترنت Internet Television
انتقال سیگنالهای صوتی و تصویری تلویزیون از طریق اینترنت



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: بازدید از این مطلب : 1152
|
امتیاز مطلب : 13
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : چهار شنبه 11 خرداد 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سایت رسمی حسابداری و حسابرسی

Spider
نرم افزاری است که کار جمع آوری اطلاعات از صفحات مختلف را بر عهده دارد.

Crawler
نرم افزاری که مسیر حرکت اسپایدر را مشخص می کند.

Directory
فهرست: نوعی از موتورهای جستجوگر که پایگاه داده آن توسط ویراستاران تکمیل می گردد.

Keyword
بــه واژه ها ی مهم (کلیدی) هر صفحه گفته می شود: اما غالبا” منظور کلماتی است که دوست داریم با آنها رتبه های مناسبی کسب کنیم.

Keyword Density
چگالی کلمه، منظور تعداد دفعات تکرار واژه های کلیدی در مقایسه با سایر کلمات متن است.

Keyword Staffing
تکرار یک کلمه به دفعات و پشت سر هم به منظور بالا بردن چگالی کلمه: این کار تقلب محسوب می شود.

Tinny Text
نوشتن متن با اندازه های بسیار کوچک و ریز به گونه ای که کلمات بسیاری بدین ترتیب در یک خط قرار داده می شود و به سختی نیز در صفحه قابل رویت هستند. نوشتن مطالب به این صورت، تقلب محسوب است.

Invisible Text
متن نامرئی: منظور استفاده از متن های همرنگ با پس زمینه صفحه است. متن هایی که از دید کاربران مخفی می ماند. به عنوان مثال اگر پس زمینه یک صفحه سیاه است، متن صفحه نیز با رنگ سیاه نوشته می شود تا دیده نشود . این نوع متن ها از مصادیق تقلب می باشند.

Spam
تقلب، به تمام تلاش هایی گفته می شود که به کمک آن سعی می شود از راه های غیر معمول، رتبه های بالایی کسب شود. یا در اختیار گذاردن اطلاعاتی که موتورهای جستجوگر آنرا دوست ندارند (اطلاعات ناخواسته) مانند تکرار یک کلمه به دفعات و پشت سر هم، استفاده از متن های هم رنگ زمینه و …

ALT tag
محتوای این شناسه، متنی است که یک عکس را توضیح می دهد.

Deep Crawl
به معنای این است که موتور جستجوگر، می تواند صفحات زیادی از یک سایت را در پایگاه داده اش قرار دهد. موتور جستجوگر هرچه پایگاه داده اش بزرگتر باشد، صفحات بیشتری از یک سایت را می تواند در پایگاه داده اش قرار دهد. همه موتورهای جستجوگر دارای این ویژگی نمی باشند.

Robots.txt
با این فایل متنی و ساده، میزان دسترسی موتور جستجوگر به محتوای یک “سایت” را می توان کنترل کرد.

META robots tag
به کمک این شناسه میزان دسترسی موتور جستجوگر به محتوای یک “صفحه” را می توان کنترل کرد.

Link
پیوند: در واقع پلی بین دو صفحه است. به کمک آن می توان از یک صفحه به صفحه دیگر رفت.

Link Popularity
مقصود این است که چه تعداد از سایت های دیگر به سایتی مشخص لینک کرده اند یا اینکه از چند سایت دیگر می توان به کمک پیوندها به سایتی مشخص رفت.

Link Reputation
اشاره به این دارد که سایر سایتها درباره سایتی که بدان لینک داده اند، چه می گویند. عموما در این موارد عنوان، متن لینک و کلمات اطراف لینک در سایت مقصد، بررسی می شوند.

Learn Frequency
بعضی از موتورهای جستجوگر می توانند تشخیص دهند که محتوای صفحات پس از چه مدتی تغییر می کند (به روز می گردد) و بعد از آن مدت به آن صفحات مراجعه می کنند.

URL-Uniform Resource Locator
به آدرس منحصر به فرد هر منبع موجود در اینترنت گفته می شود. این منبع می تواند یک صفحه وب، یک فایل متنی و… باشد

Stop Word
به کلماتی گفته می شود که در کل اینترنت از آنها بسیار استفاده شده است. کلماتی نظیرthe, a, an, web www, home page, و …

Meta tags
به کمک این شناسه ها، اطلاعاتی از صفحه در اختیار بینندگان (موتور جستجوگر، مرورگرها و …) قرار داده می شود.

META Keywords
به کمک آن، کلمات کلیدی صفحه در اختیار موتورهای جستجوگر قرار داده می شود.

META Description
به کمک آن، توضیحی مختصر از صفحه در اختیار موتورهای جستجوگر قرار داده می شود.

Stemming
به معنای این است که موتور جستجوگر می تواند صورت های مختلف یک کلمه را جستجو کند. به عنوان مثال با جستجوی swim موتور جستجوگر به دنبال swimmer ، swimming نیز می گردد. همه موتورهای جستجوگر دارای این ویژگی نمی باشند.

Rank
رتبه یک صفحه در نتایج جستجو است زمانی که جستجویی مرتبط با محتوای آن صفحه انجام می شود.

Spamdexing
مختصر شده spam indexing است، منظور طراحی و معرفی صفحاتی به موتورهای جستجوگر است که کیفیت نتایج جستجو را پایین می آورند. موتورهای جستجوگر تمایل دارند که کاربران بارها و بارها به آنها مراجعه کنند و کیفیت بالای نتایج می تواند این روند را تضمین کند. لذا آنها هرکدام به نوعی سعی در تشخیص صفحاتی دارند که کیفیت نتایج جستجو را پایین می آورد. برخی از این موارد عبارتند از: ساختن صفحاتی که همگی دارای محتوای یکسانی اند، تکرار یک کلمه بیش از حد و …

Comment
توضیحاتی است که طراحان سایت در لا به لای کدهای HTML می گنجانند تا برای فهمیدن وظیفه بخش های متفاوت کدهای HTML در مراجعات آتی نیازی به صرف وقت بسیار نداشته باشند.



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: بازدید از این مطلب : 1653
|
امتیاز مطلب : 18
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : چهار شنبه 11 خرداد 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سایت رسمی حسابداری و حسابرسی

صل اول

مقدمه
Data Transfer Rate
Ethernet
Fire Wall
Digital Camera
IRC- Internet Relay Chat
LAN -Local Area Network
Anonymous FTP
Network
MIS
Network Adapter
MIME -Multi Purpose Internet Mail Extensive
Network Administrator
New Bie
Noise
Protocol
Traffic

 
فصل دوم
URL
Home Page
Image Map
WAN
Token Ring
Hyper Text
E-mail
HTML
Down Load
IP Address
Internic
SLIP , PPP
اينترنت
سرويس گيرنده ها و سرويس دهنده ها در اينترنت
Proxy و سرويس دهنده Proxy
Packet Switching
Use Net
وب جهاني
صورتک ها و اينترنت
پست الکترونيکي و مشکل Spam
اينترانت

 
فصل سوم
IE- Internet Explorer
پهناي باند - Band Width
American Online
شبکه حلقوي
PPTP
شبکه ستاره ای
شبکه خطی
مسیر یاب Router
مرورگر وب
موتور های جستجوی وب -Search Engine
Extranet
Ping
SMTP
Navigation
Refresh
Security Zone
Favorite
Outlook Express
Compu Server
Host
Interactive - محاوره اي – سئوالي و جوابي
Internet Access
Internet account- حساب اينترنت
Internet Broad Casting- پخش اينترنت
Internet Gateway
Internet Security
Internet telephone
تلويزيون اينترنت Internet Television

 
فصل چهارم
News Group -گروه خبري
NNTP
Email Address آدرس پست الکترونيکي


:: موضوعات مرتبط: , ,
:: بازدید از این مطلب : 1213
|
امتیاز مطلب : 27
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
تاریخ انتشار : چهار شنبه 11 خرداد 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سایت رسمی حسابداری و حسابرسی

مروزه اهميت شبكه هاي رايانه بر هيچ كس پوشيده نيست . با توجه به مزيت هاي مختلف آنها (كاهش هزينه ، صرفه جويي در وقت ، حذف محدوديت هاي جغرافيايي و …) ، شاهد پيشرفت روزافزون اين شاخه علمي مي شويم . به همين دليل اگر دير بجنبيم از قافله عقب مي مانيم ، به همين دليل در اين مقاله به اصطلاحات مربوط به شبكه هاي كامپيوتري پرداخته ایم .

 

• ( DTE ( Data Terminal Equipment : منبع و گيرنده داده ها را در شبكه هاي رايانه اي DTE مي گويند
• ( DCE ( Data Communication Equipment : تجهيزاتي كه مشخصات الكتريكي داده ها را با مشخصات كانال داده ها تطبيق مي دهد مانند مودم .
• (B.W ( Band width : پهناي باند يا محدوده اي كه در آن امواج آنالوگ بدون هيچ افتي حركت مي كنند .
• Noise : نويز يا پارازيت به امواج الكتريكي مزاحم مي گويند كه موجب اختلال در انتقال داده ها مي شود .
• Bps : سرعت انتقال داده ها يا بيت در ثانيه.
• Network : ‌شبكه
• Share : به اشتراك گذاري داده ها و منابع سخت افزاري براي استفاده همه كامپيوتر هاي موجود در شبكه .
• Time Sharing : نوعي شبكه در قديم كه از يك Main Frame به عنوان سرور استفاده مي كردند .
• ( LAN ( Local area network : شبكه هاي محلي و كوچك .
• ( MAN ( Metropolition area network : شبكه هاي شهري .
• ( WAN ( Wide area network : شبكه هاي گسترده همانند اينترنت .
• Node : به هر كامپيوتر وصل به شبكه Node يا گره مي گويند .
• Server : سرويس دهنده .
• Client : سرويس گيرنده .
• Peer - to - Peer : شبكه هاي نظير به نظير كه در آن هر كامپيوتري هم سرويس دهنده هست و هم سرويس گيرنده
• Server – Based : شبكه هاي بر اساس سرويس دهنده كه در آن يك يا چند كامپيوتر فقط سرويس دهنده و بقيه كامپيوتر ها سرويس گيرنده هستند .
• Topology : توپولوژي به طرح فيزيكي شبكه و نحوه آرايش رايانه ها در كنار يكديگر مي گويند .
• BUS : توپولوژي خطي كه در آن رايانه ها در يك خط به هم وصل مي شوند . در اين توپولوژي رايانه اول و آخر به هم وصل نيستند .
• Ring : توپولوژي حلقوي كه بصورت يك دايره رايانه ها به هم وصلند و در اين توپولوژي رايانه اول و آخر به هم وصلند .
• STAR : توپولوژي ستاره اي كه در آن از يك هاب به عنوان قطعه مركزي استفاده مي شود . و رايانه ها به آن وصل مي شوند .
• Collision : برخورد يا لرزش سيگنال ها .
• NIC : كارت شبكه .
• ‍Coaxial : نوعي كابل كه به كابل هاي هم محور معروف است و دو نوع دارد ، و در برپايي شبكه ها به كار مي رود . و داراي سرعت ۱۰ مگابيت در ثانيه است .
• TP ( Twisted Pair : كابل هاي زوج به هم تابيده هستند و دو نوع دارند ، و در برپايي شبكه ها به كار مي رود . و حداكثر داراي سرعت ۱۰۰ مگابيت در ثانيه است .
• Fiber Optic : كابل فيبر نوري كه در برپايي شبكه ها به كار مي رود و سرعت بسيار بالايي ( بيش از ۱ گيگا بيت در ثانيه ) دارد.
• Thinnet : كابا كواكسيال ( هم محور ) نازك با پشتيباني ۱۸۵ متر بدون تقويت كننده .
• Thiknet : كابا كواكسيال ( هم محور ) ضخيم با پشتيباني ۵۰۰ متر بدون تقويت كننده .
• (UTP ( Unshielded T.P : نوعي كابل زوج به هم تابيده بدون حفاظ كه شامل پنج رده مي باشند .
• ( STP ( Shielded T.P : نوعي كابل زوج به هم تابيده داراي حفاظ مي باشد .
• Rack : در شبكه هاي T.P. بزرگ براي جلوگيري از اشغال فضاي زياد توسط كابل ها مورد استفاده قرار مي گيرد .
• Patch Panel : دستگاهي كه بين هاب و كابل قرار مي گيرد .
• RJ-۴۵ : فيش هاي مربوط به كابل هاي T.P. هستند .
• Base I/O Port : آدرس پايه ورودي و خروجي .
• Base Memory : آدرس پايه حافظه .
• Boot ROM : قطعه اي براي بالا آوردن شبكه هايي كه در آن هيچگونه ديسكي براي بالا آوردن نيست ( شبكه هاي Disk less ) .
• Wireless : بي سيم .
• ( WLAN ( Wireless LAN : شبكه هايي محلي بي سيم .
• ( AP ( Access Point : دستگاهي كه يك كامپيوتر بي سيم را به يك شبكه LAN وصل مي كند .
• ‍Cell : محدوده اي را كه يك AP تحت پوشش دارد را سلول ( Cell ) مي گويند .
• Protocol : پروتكلها ، قوانين و روالهايي براي ارتباط هستند و يك شبكه براي برقراري ارتباط از اين قوانين استفاده مي كند .
• OSI : استاندارد OSI براي برقراري ارتباط دو رايانه ، وظايف را به هفت قسمت تقسيم كرده و به ۷ لايه OSI معروف شده اند و به ترتيب ( فيزيكي – پيوند داده ها – شبكه – انتقال – جلسه – نمايش و كاربردي ) مي باشند .
• پروژه ۸۰۲ : نوعي پروتكل براي اجزاي فيزيكي شبكه هاي LAN مي باشد .
• CSMA/CD : نوعي روش دسترسي به خط با استفاده از روش گوش دادن به خط .
• Token Ring : روش عبور نشانه كه در شبكه هاي حلقوي به كار مي رود ، از انواع روش دسترسي به خط است .
• MAU : وسيله اي مانند هاب ، اما در شبكه هاي حلقوي به كار مي رود .
• Novell Netware‌ : نوعي سيستم عامل براي شبكه .
• Unix : نوعي سيستم عامل براي شبكه .
• Windows NT Server & Windows ۲۰۰۰ Advanced Server : نوعي سيستم عامل براي شبكه .
• Search Engine : موتور جستجو .
• معماري شبكه : به تركيبي از استانداردها ، پروتكل ها و توپولوژي ها معماري شبكه مي گويند .



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: بازدید از این مطلب : 1176
|
امتیاز مطلب : 13
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : چهار شنبه 11 خرداد 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سایت رسمی حسابداری و حسابرسی

هنوز خیلی از افراد هستن که با بعضی از مفاهیم و اصطلاحات اینترنت و وبگردی آشنا نیستن. و از اونجایی که شاید این اصطلاحات خیلی گسترده باشه و هرو روز به اونا بر بخوریم، بهتره که هرکسی یه آشنایی، هرچند نسبی با این اصطلاحات و لغات داشته باشه، تا شاید آنهایی هم که نمیدانند یا تازه کارن مشکلی در این رابطه نداشته باشن، قول نمیدم ولی سعی میکنم هرچند وقت یکبار تعدادی اصطلاحات رایج و نیز لغاتی رو که تو اینترنت به کار میره ولی شاید خیلی ها هنوز با اون آشنا نباشن رو معرفی کنم :

  • 1- آر اس اس، فید یا RSS:


درسته که دیگه تقریبا همه آی تی بازها و کامپیوتریها با مفهموم فید آشنا هستن اما شاید باشن افرادی که هنوز ندونن چیه، به طور ساده و خلاصه بگم. فید هر وبلاگ در واقع صفحه ی خلاصه ای از وبلاگه، که به محض به روز شدن وبلاگ، این صفحه هم به روز میشه. خوب حالا به چه کاری میاد؟ دیگه لازم نیست برای چک کردن وبلاگها یا سایتهای مورد نظرتون هر روز به وبلاگ یا سایت مورد نظر برین، با اضافه کردن آدرس صفحه فید یه وبلاگ تو یه برنامه یا سایت فید خون، میتونید به راحتی از به روز شدن وبلاگها و سایتهای مورد علاقتون مطلع بشید. آیکون و شکل و شمایل آر اس اس اس هر وبلاگ رو هم تو سایدبارش میتونید بیابید، که مثل همین عکس بالاست. اینم آدرس فید من در فیدبرنر که میتونید عضو بشین !!!

  • 2- فید خوان یا FeedReader :

همونطور که تو مورد قبلی گفتم هر وبلاگ یا سایت فیدی داره که به محض به روز شدن او سایت یا وبلاگ این فید هم به روز میشه، حالا برای فیدخونی یا مطلع شدن از به روز شدن یه وبلاگ باید از یه فید خون استفاده کنید، که شما رو از به روز شدن فید سایت ها یا وبلاگهای مورد علاقتون آگاه کنه. یکی از بهترین فید خونها، گوگل ریدره که تو این آدرس (چرا باید از گوگل ریدر استفاده کرد و چگونه) مفصلا توضیحش دادم.

  • 3- شیرنگ یا به اشتراک گذاری یا Sharing:

فکر کنم دیگه شیرینگ یا به اشتراک گذاری جزء جدایی ناپذیر اینترنت شده، شیرینگ یا به اشتراک گذاری به معنی اشتراک گذاشتن، مطلبیه که در اون موقع در حال خوندنش هستین. از بهترین مکانها برای به اشتراک گذاشتن، خود گوگل ریدره. گوگل ریدر جدیدا با افزودن امکان، شیرینگ از همه جا و همه وقت، اشتراک گذاری رو به اوج خودش رسونده. یکی دیگه از سایتها برای به اشتراک گذاری سایتها و صفحات، سایت دلیشز یا خوشمزه اس، که میتونید با گذاشتن آر اس اس صفحه خوشمزتون، از اون به عنوان یه مکان برای به اشتراک گذاری صفحات استفاده کنید.

  • 4- خوشمزه یا دلیشز یا Del.icio.us:

نمیدونم خوشمزه به عنوان اصطلاحه یا نه، ولی شاید خیلی ها باشن که این لغت رو دیده باشن ولی معنی و مفهموشو ندونن. پس برای اونهایی که نمیدونن :

تاحالا سایدبار کنار اکثر وبلاگها رو که لینک هایی رو توش میذارین دیدن ؟؟؟ نمونش همین سایدبار کنار وبلاگ من، میدونید من این لینک هارو چه جوری میذارم ؟؟؟ با استفاده از سایت خوشمزه ! همونطور که تو مورد قبلی گفتم خوشمزه هم به نوعی سایت به اشتراک گذاری لینکه، به اینصورت که شما بعد از عضویت تو سایت، میتونید لینکهایی رو که خوشتون میاد رو توی اون اضافه کنین، که هم بعدا شاید به کارتون بیاد و هم با قرار دادن آدرس آر اس اس صفحه دلیشزتون تو سایت یا سایدبارتون لینکهای مورد علاقه یا در واقع خوشمزه تون رو با بقیه به اشتراک بذارید. شما میتونید با اضافه کردن این فید، هر روز خوشمزه های من رو هم دنبال کنید !!!

  • 5- گیک یا GEEK:


میرسیم به لغت مورد علاقه من !!!

طبق گفته ویکی پدیا، گیک به فردی گفته میشه، که کاری رو با شوق و اشتیاق پیش میبره و در این راه هدف او ثروت یا شهرت نیست. اما خوب این معنی خود گیکه، لغت گیک در جاهای مختلف معنی های مختلفی داره، ولی تو دنیای اینترنت و کامپیوتر به کسی گفته میشه که به حوزه اینترنت یا کامپیوتر علاقه وافری داشته باشه، به طوری که اینترنت، کامپیوتر و … جزئی از زندگیه فرد شده باشه. واژه ی دیگه ای که تقریبا هم معنی با واژه گیکه، لغت نرد یا NERDه. حالا به نظرتون شما گیک هستین ؟؟؟

این لغت ها و اصطلاحات سری اول بود، سعی میکنم، اگه دفعه دیگه خواستم در این مورد بنویسم، لغات و اصطلاحات حرفه ای تری رو بنویسم.



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: بازدید از این مطلب : 1152
|
امتیاز مطلب : 17
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : چهار شنبه 11 خرداد 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سایت رسمی حسابداری و حسابرسی

2G : امروزه رایج‌ترین نوع ارتباط تلفنی بی‌سیم است که ارتباطات اطلاعاتی کندی را فراهم می‌سازد و تمرکز اصلی آن روی کیفیت صدا است.

2.5G : یک استاندارد حد وسط و رابط بین 2G و 3G است. برقراری ارتباط به طریقه دیجیتال زمینه پست الکترونیکی و مرور وب آسان را فراهم می‌سازد.

3G : به عنوان سومین نسل از تکنولوژی ارتباطات بی‌سیم عمل می‌کند و حاکی از پیشرفت‌های سریع و قریب الوقوع در ارتباطات صوتی و اطلاع‌رسانی بی‌سیم با انواع استانداردهای موجود می‌باشد. مصرف اصلی این تکنولوژی، بالا بردن سرعت انتقال داده به 2 مگابیت در ثانیه است.

802.11 : گروهی از ویژگی‌های بی‌سیم می‌باشد که از سوی IEEE عرضه می‌شود و شامل رابط بی‌سیمی بین دستگاه‌ها برای کنترل ترافیک بسته‌های اطلاعاتی است (برای اجتناب از برخورد در انتقال داده و غیره). این ویژگی‌ها با علائم و نشانه‌های متفاوتشان شامل موارد زیر هستند.

802.11a : با دامنه فرکانس 5 گیگاهرتز (5.125 تا 5.85 گیگاهرتز) و حداکثر سرعت سیگنال 54 مگابیت در ثانیه عمل می‌کند. باند فرکانس 5 گیگاهرتز به اندازه فرکانس 2.4 گیگاهرتز شلوغ نیست، چون کانال‌های بیشتری نسبت به 802.11b دارد و در واقع از 802.11b جدیدتر است، ولی با آن سازگاری ندارد.

802.11b : در باند 2.4 گیگاهرتزی،Industrial, Scientific and Measurement (ISM)2.4 تا 2.4835 گیگاهرتز عمل می‌کند و میزان سیگنال‌دهی آن تا 11 مگابیت در ثانیه است که معمولا این میزان فرکانس کاربرد بیشتری دارد، مثل اجاق‌های مایکروویو، تلفن‌های بی‌سیم، تجهیزات علمی و پزشکی که همه همچون دستگاه‌های بلوتوث با باند 2.4 گیگاهرتز ISM کار می‌کنند.

802.11e :این استاندارد در اواخر ماه سپتامبر سال 2005 توسطIEEE تصویب شد. کیفیت سرویس دهی آن طوری است که می‌تواند کیفیت ترافیک صوتی و تصویری را تضمین نماید و برای شرکت‌هایی حائز اهمیت است که به استفاده از تلفن‌های Wi-Fi تمایل دارند.

802.11g : شبیه 802.11b است، ولی این استاندارد از میزان سیگنال‌دهی تا 54 مگابیت در ثانیه پشتیبانی می‌کند، همچنین در باند ISM، 2.4 گیگاهرتز کاربرد دارد، ولی از تکنولوژی رادیویی متفاوتی برای افزایش ظرفیت پذیرش کلی استفاده می‌کند؛ با 802.11b قدیمی نیز سازگار است.

802.11i : گاهی Wi-Fi Protected Access 2) WPA 2) نامیده می‌شود و در ژوئن سال 2004 به تصویب رسیده است. WPA 2 ازAdvanced Encryption Standard (استاندارد رمزگذاری پیشرفته) در حد 128 بیت و بالاتر از آن پشتیبانی می‌کند و با ویژگی‌های کنترل کلید و شناسایی کاربر 802.1x همراه است.

802.11k : در اواسط سال 2006 به تصویب می‌رسد و استانداردRadio Resource Management (کنترل منابع رادیویی) است که اطلاعات سنجش نقاط دستیابی و تغییرات لازم برای اجرای بهتر LAN (شبکه‌های) بی‌سیم را فراهم می‌سازد. مثلا می‌تواند با استفاده از نقاط دستیابی، بار ترافیک را مدیریت نماید یا به تنظیم مرتب و دائم نیروی انتقال داده، جهت کاهش تداخل (داده‌ها) کمک نماید.

802.11n : این استاندارد بهینه‌سازی برای توان عملیاتی بالاتر و برای بالا بردن ظرفیت پذیرش WLAN تا بیش از 100 مگابیت در ثانیه طراحی شده است. این استاندارد در اواخر سال 2006 به تصویب نهایی می‌رسد.

802.11r : این استاندارد در سال جاری به تصویب می‌رسد و یک استاندارد گشت و گذار سریع است که برای حفظ ارتباط‌پذیری کاربر در هنگام جابه‌جایی و حرکت از یک نقطه دستیابی به نقطه دیگر به کار می‌رود، همچنین در برنامه‌های کاربردی که به استانداردهای کیفیت خدمات بالا با تاخیر کم، مثل کیفیت صدای روی WLAN نیاز دارند، مهم است.

802.11s : این استاندارد در شبکه‌بندیmesh به کار می‌رود و در اواسط سال 2008 به تصویب خواهد رسید.

Access Point(نقطه دستیابی) : یک فرستنده/گیرنده WLAN یا Base station است که می‌تواند یک شبکه را به شبکه دیگر یا چند دستگاه بی‌سیم وصل نماید. نقاط دستیابی (APها) به عنوان پل و رابطی برای یکدیگر هستند.

حالتAd hoc : یک چهارچوب شبکه بی‌سیم است که در آن دستگاه‌ها بدون اینکه لازم باشد از یکAP استفاده کنند یا به شبکه وصل شوند، قابلیت برقراری ارتباط مستقیم با یکدیگر را خواهند داشت و درست برعکس شبکه زیربنایی است که در آن همه دستگاه‌ها از طریق AP به یکدیگر وصل شده و ارتباط برقرار می‌نمایند.

بلوتوث : یک لینک (اتصال) رادیویی کم هزینه با بورد کوتاه بین لپ‌تاپ‌ها، تلفن‌های همراه، نقاط دستیابی شبکه و دستگاه‌های دیگر است. بلوتوث می‌تواند جایگزین کابل‌ها شود و برای ایجاد شبکه‌هایad hocمفید باشد، همچنین روش استانداردی را برای اتصال دستگاه‌ها در هر جای دنیا ارائه می‌دهد.

Code Division Multiple Access : یا CDMA یک تکنولوژی سلولی دیجیتال است که از تکنیک‌های طیف گسترده استفاده می‌کند و به جای جداسازی کاربران از یکدیگر آنها را با استفاده از کدهای فرکانس دیجیتال با دسترسی کامل به طیف، جدا می‌سازد. CDMA با GSM و TDMAرقابت می‌کند.

CDPD : تکنولوژیCellular Digital Packet Data برای حاملان ارتباطات از راه دور کاربرد دارد که آن را برای انتقال داده به کاربران از طریق شبکه‌های سلولی آنالوگ استفاده نشده به کار می‌برند. اگر یک قسمت از شبکه مثل یک محدوده جغرافیایی خاص یا یک ”سلول“، بیش از اندازه استفاده شود، CDPDمی‌تواند بطور خودکار منابع شبکه را برای کنترل ترافیک اضافه به کار برد.

Cellular Telecommunications & Internet Association : یا CTIA یک سازمان بین‌المللی است که به معرفی و عرضه همه عناصر مخصوص ارتباطات بی‌سیم، مثل سرویس‌های ارتباطات شخصی، سلولی، سرویس‌های پیشرفته مخصوص ماهواره و رادیوی سیار، کمک کرده و توجه سرویس دهندگان، سازندگان و غیره را به خود جلب می‌کند.

EDGE : نرخ (سرعت) انتقال داده پیشرفته برای GSM Evolution است. این تکنولوژی 3G، انتقال داده به طریقه بی‌سیم را با سرعت 384 کیلوبیت در ثانیه میسر می‌سازد و مبتنی‌بر تکنولوژی GSM بوده و امکان خدمات باندپهن بالایی، مثل مولتی مدیا (چند رسانه‌ای) را فراهم می‌سازد. در آمریکای شمالی از آن بیشتر پشتیبانی می‌شود، چون تکنولوژی‌هایی مثل CDMA و UMTS مورد توجه بوده و کاربرد بیشتری دارد.

Evolution Data Only یا Evolution Data Optimized : تکاملی از شبکه‌های CDMA است که بر مبنای استاندارد 1xRTT کار می‌کند و سرعت انتقال داده بی‌سیم بیشتری را یعنی از 400 کیلوبیت در ثانیه به 700 کیلوبیت در ثانیه، با رکورد تقریبی 2.4 مگابیت در ثانیه فراهم می‌سازد.

FLASH-OFDM : یک تکنولوژی باندپهن سلولی اختصاصی است که اپراتورهای شبکه می‌توانند از آن برای کامپیوترهای نوت‌بوک کاربران در حال حرکت یا به عنوان یک سیستم دستیابی بی‌سیم ثابت استفاده کنند که برای اتصال کامپیوترهای خانگی و اداری کوچک تا آخرین مسافت، جواب می‌دهد. ویژگی‌های مهم آن، معماری IP کامل و سرعت بالای آن است. این تکنولوژی به کاربران امکان می‌دهد تا با سفر در حد 250 کیلومتر در ساعت، داده را با سرعت 1.5 مگابایت در ثانیه دریافت کنند یا با سرعت 500 کیلوبیت در ثانیه آن را ارسال نمایند. Orthogonal Frequency Division Multiplexing یا (OFDM) با تبدیل سیگنال‌های رادیویی به سیگنال‌های کوچکتر و با سرعت پایین‌تر که به صورت موازی منتقل می‌شوند، اختلال ایجاد شده هنگام انتقال را کاهش داده و از باندپهن کافی استفاده می‌کند، ولی بورد آن را کاهش می‌دهد.

GPS یا Global Positioning System : ”منظومه‌ای“ از 24 ماهواره است که زمین را در ارتفاع 20,200 کیلومتری دور می‌زند و استفاده از گیرنده‌های زمینی را برای افراد، جهت شناسایی موقعیت جغرافیایی آنها بین 10 تا 100 متر امکان‌پذیر می‌سازد. این ماهواره‌ها از محاسبات ریاضی ساده‌ای برای پخش اطلاعات استفاده می‌کنند که به عنوان طول و عرض و ارتفاع جغرافیایی، توسط گیرنده‌های زمین ترجمه شده‌اند.

GPRS : تکنولوژیGeneral Packet Radio Service با سرعت حداکثر 115 کیلوبیت در ثانیه، در مقایسه با سرعت 9/6 کیلوبیت در ثانیه در سیستم‌های GSM قدیمی‌تر کار می‌کند؛ اینترنت و ارتباطات بی‌سیم دیگر با سرعت بالا، مثل پست الکترونیکی، بازی‌ها و برنامه‌های کاربردی را فعال و امکان‌پذیر می‌سازد، همچنین از حد وسیعی از باندپهن پشتیبانی کرده و در باندپهن محدود نیز کاربرد مناسبی دارد. برای ارسال و دریافت مقادیر کوچک داده، مثل نامه‌های الکترونیکی و مرور وب به همان اندازه مقادیر زیاد داده، مناسب است.

Global System for Mobile Communications : یا GSM (سیستم جهانی مخصوص ارتباطات تلفنی) یک سیستم سلولی دیجیتال مبتنی‌بر تکنولوژی باند باریک TDMAاست که به کاربران امکان دسترسی به اسلات‌های زمانی روی باندهای با همان فرکانس را می‌دهد، همچنین تا 8 ارتباط همزمان با همان فرکانس را برقرار می‌سازد؛ این تکنولوژی رقیب DMAاست.

HSDPA یا High-Speed Downlink Packet Access : یک تکنولوژی داده با سرعت بالای 3G است و در واقع همان استانداردWCDMA پیشرفته است که سرعت را بالا برده و میزان تاخیر را کاهش می‌دهد؛ با طیف 5 مگاهرتز کار می‌کند و سرعت واقعی از 400 کیلوبیت در ثانیه را به 600 کیلوبیت در ثانیه می‌رساند؛ حداکثر سرعت تقریبی آن 14/4 مگابیت در ثانیه می‌باشد.

Hot spot : مکانی مثل، هتل، رستوران یا فرودگاه که دسترسی Wi-Fi را به صورت رایگان یا با پرداخت هزینه امکان‌پذیر می‌سازد.

I-Mode : یک سرویس اینترنت بی‌سیم عمومی است که در سال 1999 به وسیله شرکت NTT DoCoMoدر ژاپن دایر گردید و برمبنای شکل ساده شده‌ای از HTML کار می‌کند و اطلاعات بسته‌ای، مثل بازی‌ها، نامه‌های الکترونیکی و حتی برنامه‌های بازرگانی را برای دستگاه‌های کوچک دستی ارسال می‌کند.

IEEE یا Institute of Electrical and Electronics Engineers : یک سازمان غیرانتفاعی فنی حرفه‌ای با بیش از 360000 کارمند اختصاصی در بیش از 175 کشور است که در زمینه‌های فنی، مثل مهندسی کامپیوتر و ارتباطات از راه دور تخصص و صلاحیت دارد؛ این سازمان ویژگی‌های 802.11 را نیز توسعه داده است.

MAC : هر دستگاه بی‌سیم802.11 دارای یک آدرسMedia Access Controlمنحصر به خود است که درون آن بصورت کد و برنامه‌ای برای کنترل عملیات آن قرار گرفته است. این شناسه ویژه برای برقراری امنیت شبکه‌های بی‌سیم به کار می‌رود. وقتی یک شبکه از یک جدول MAC استفاده می‌کند، تنها رادیوهای 802.11 که دارای آدرس‌های MAC اضافه شده به جدولMAC شبکه بوده‌اند، می‌توانند به این شبکه دسترسی داشته باشند.

Mesh networking(شبکه‌بندی مش) : نمایانگر گره‌های شبکه‌ بی‌سیم و مجزا است که با یکدیگر در ارتباط بوده و شبکه‌هایی را می‌سازند که خود را پیکربندی نموده و تنها با گره‌ای این کار را انجام می‌دهند که برای قرار گرفتن درون یک LAN (شبکه) دارای سیم لازم است.

MIMO یا Multiple Input Multiple Output : به استفاده از چند آنتن در یک دستگاه Wi-Fi به ارتقاء عملکرد و ظرفیت پذیرش اشاره می‌کند. تکنولوژی MIMO از یک ویژگی به نام multipath (چند مسیری) بهره می‌گیرد و زمانی اتفاق می‌افتد که یک مخابره رادیویی در نقطهAآغاز شده و سپس قبل از دریافت از چند سطح یا شیء و از چند مسیر در نقطه Bعبور می‌کند. تکنولوژیMIMO از چند آنتن برای جمع‌آوری و سازماندهی سیگنال‌هایی استفاده می‌کند که از طریق این مسیرها دریافت می‌شوند؛ این تکنولوژی بیشتر در استاندارد 802.11n کاربرد دارد.

RFID : شناسایی فرکانس رادیویی از فرستنده‌های رادیویی دارای برق ضعیف، برای خواندن اطلاعات ذخیره شده در یک tag فرستنده و گیرنده خودکار در فواصل بین 2.5 سانت تا 3 متر استفاده می‌کند. TagهایRFID برای کنترل دارایی‌ها، صورت موجودی و تایید و توصیه پرداخت‌ها به کار می‌روند و بیشتر به عنوان کلیدهای الکترونیکی در ابزارهای خودکار و تهدیدات امنیتی دیگر استفاده می‌شوند.

Roaming : عبارت است از جابجایی یک دستگاه سیار از یک مکان و وضعیت شبکه بی‌سیم به دیگری بدون هیچ وقفه یا اختلال در سرویس یا قطع اتصال.

Smart phone(تلفن هوشمند) : یک تلفن بی‌سیم با قابلیت‌های اینترنت و متن است که می‌تواند تماس‌های تلفنی بی‌سیم را کنترل نموده، آدرس‌ها را حفظ کند، پست صوتی را دریافت کرده، به اطلاعات روی اینترنت دست یافته و نامه‌های الکترونیکی و مخابره‌های فاکس را ارسال و دریافت نماید.

Site Survey (بررسی سایت) : در وضعیت یکWLANجدید برای اجتناب از اتلاف وقت و بروز مشکلات پرهزینه انجام می‌شود که شامل طراحی شبکه، کنترل روی ساخت و تجهیزات و آزمایش آنها است.

SMS یا Short Message Service (سرویس پیام کوتاه) : امکان ارسال پیام‌های متنی کوتاه بین دستگاه‌های سیار، مثل موبایل، دستگاه‌های فکس وBlack Berry را فراهم می‌سازد. این پیام‌ها با تعداد 160 حرف الفبایی، فاقد تصویر یا گرافیک به عنوان متنی روی صفحه نمایش دستگاه گیرنده ظاهر می‌شوند و با شبکه‌های GSM نیز کار می‌کنند.

SSI یا Service Set Identifier : یک سلسله کاراکتر منحصر به شبکه خاص یا بخشی از شبکه است که از شبکه و همه دستگاه‌های ضمیمه آن، برای شناسایی خود استفاده می‌کند و هنگامیکه بیش از یک شبکه مستقل در محلی نزدیک به هم وجود داشته باشند، به دستگاه‌ها امکان می‌دهند تا به شبکه درست متصل شوند.

Symbian Ltd : یک سرمایه‌گذاری مشترک بین شرکت‌هایLM Ericsson Telephone، موتورولا، نوکیا وPsion PLC برای توسعه سیستم‌عامل‌های جدید مبتنی‌بر پلات‌فرمEPOC32شرکتPsionکه برای دستگاه‌های کوچک سیار و بی‌سیم، مثل تلفن‌ها و دستگاه‌های دستی مناسب می‌باشد.

TDMA یا Time Division Multiple Access : یک فرکانس رادیویی در دسترس را به یک شبکه درون اسلات‌های زمانی تقسیم می‌کند و سپس این اسلات‌ها را به چند تماس اختصاص می‌دهد، بنابراین یک فرکانس از چند کانال داده همزمان پشتیبانی می‌کند و می‌تواند نسبت به تکنولوژی‌های قدیمی‌تر از باندپهن استفاده بهتری داشته باشد.TDMA در فرکانس‌های 800 تا 1900 مگاهرتز در دسترس بوده و در سیستم سلولی دیجیتال GSMنیز به کار می‌رود.

UMTS یا Universal Mobile Telecommunications System : یک تکنولوژی شبکه سلولی 3G است که از(Wideband Code WCDMA Division Multiple Access) استفاده می‌کند و از اواسط سال 2005 در 25 کشور به اجر درآمده است. سرعت انتقال داده از 384 کیلوبیت در ثانیه برای تلفن‌ها تا 2 مگابیت در ثانیه برای دستگاه‌های ثابت می‌باشد.

UWB یا Ultrawideband : که پالس دیجیتال نیز نامیده می‌شود، یک تکنولوژی بی‌سیم مخصوص انتقال اطلاعات دیجیتال به بخش وسیعی از طیف فرکانس رادیویی با قدرت بسیار پایین است و چون به برق ضعیفی نیاز دارد، می‌تواند سیگنال‌ها را از بین درها و دیگر موانعی که معمولا سیگنال‌ها را در باندهای پهن محدودتر با نیروی قویتر منعکس می‌کنند، عبور دهد، همچنین می‌تواند مقادیر زیادی از داده را حمل نماید و برای سیستم‌های مکانهای رادیویی و راداری که به زمین احاطه دارند، مناسب است.

VoIP یا Voice over Internet Protocol : سیستمی برای ارائه ارتباطات صوتی رقمی شده (دیجیتالی شده) از طریق شبکه‌های IP است. این تکنولوژی به تلفن‌های دستی سازگار با یکدیگر یا کامپیوترهای دارای نرم‌افزار مناسب امکان می‌دهد تا تماس تلفنی برقرار نمایند.

WAP یا The Wireless Application Protocol : مجموعه‌ای از ویژگی‌ها است که به وسیله WAP Forum توسعه یافته است و به توسعه‌دهندگان امکان می‌دهد تا با استفاده از Wireless، برنامه‌های کاربردی شبکه‌بندی شده مناسب برای دستگاه‌های بی‌سیم دستی را بسازند.WAP برای کار با این دستگاه‌ها و محدودیت‌هایشان طراحی شده است: یک حافظه و اندازه cpu محدود، صفحه نمایش‌های کوچک و سیاه‌وسفید، باندپهن کم و اتصالات نامنظم.WAPیک استاندارد واقعی است که بیش از 200 فروشنده از آن پشتیبانی می‌کند.

WCDMA یا Wideband Code Division Multiple Access : یک تکنولوژی بی‌سیم 3G است که از CDMA نشات می‌گیرد و اطلاعات دیجیتالی شده را روی دامنه وسیعی از فرکانس‌ها، جهت افزایش سرعت ارسال می‌کند و از کانال‌های وسیع 5 مگاهرتزی استفاده می‌نماید و برای بالا بردن سرعت با جایگزین کردن تکنولوژی TDMA به جای CDMA به GSM و UMTS وابسته است. برای سرویس‌های تصویری، صوتی و اطلاع رسانی مفید بوده و می‌تواند با سرعت تا 2 مگابیت در ثانیه داده را ارسال نماید.

WEP یا Wired-Equivalent Privacy protocol : در استانداردIEEE 802.11 برای ایجاد یک WLAN با حداقل سطح ایمنی و حفاظت، در مقایسه با یک LAN دارای سیم، با استفاده از رمزنگاری داده تعیین شده است. اکنون به خاطر طول نامناسب کلید و مشکلات دیگر آن ناقص شناخته شده و با وجود ابزارهای در دسترس می‌تواند به زودی مورد تهاجم قرار گیرد.

WME یا Wireless Multimedia Extensions : مجموعه‌ای از ویژگی‌های مبتنی‌ بر استاندارد مقدماتی IEEE 802.11e است که ویژگی‌های اولیه QoS (کیفیت خدمات) را در شبکه‌های IEEE 802.11 ارائه می‌دهد. WME ترافیک برنامه‌های کاربردی مختلف، مثل برنامه‌های صوتی و تصویری را در محیط‌ها و شرایط مختلف در اولویت قرار داده است.

WPA یا Wi-Fi Protected Access : یک ویژگی رمزنگاری داده برای شبکه‌های بی‌سیم 802.11 است که جایگزینWEPضعیف‌تر شده است. WPA به وسیله اتحادیه Wi-Fi، قبل از تصویب استاندارد امنیتی802.11i توسط IEEE ایجاد شده و با استفاده از کلیدهای فعال وExtensible Authentication Protocol(پروتکل شناسایی کاربر قابل توسعه)، برای ایمن‌سازی دسترسی به شبکه و روشی برای کدگذاری به نام(TKIP) Temporal Key Integrity Protocol برای ایمن‌سازی ارسال اطلاعات،WFPرا بهینه می‌سازد.

WPA2 یا Wi-Fi Protected Access 2 : یک نسخه ارتقاء یافته از WPA است. WPA استاندارد رسمی 802.11i بوده که به وسیله IEEE در ژوئن 2004 به تصویب رسیده و به جای TKIP(فوق‌الذکر) از استاندارد Advanced Encryption استفاده می‌کند. AESاز کلیدهای 128، 192 و 256 بیت پشتیبانی می‌نماید.

Wi-Fi یا Wireless fidelity : یک اصطلاح عمومی برای تکنولوژی802.11 است.

WLAN : شبکه‌های محلی بی‌سیم، از امواج رادیویی به جای کابل برای اتصال یک دستگاه کاربر استفاده می‌کنند، مثل اتصال لپ‌تاپ به یک LAN. آنها اتصالات اترنت را برقرار ساخته و در گروه و خانواده802.11 که ویژگی‌های آن به وسیله IEEE توسعه یافته است، به کار می‌روند.

War driving : به رانندگی با یک لپ‌تاپ با قابلیت بی‌سیم و آنتن برای یافتن مکانهایی جهت دستیابی به شبکه‌های بی‌سیم بی‌حفاظ، اشاره می‌کند. آنها معمولا شبکه‌های شرکتی بوده که در خارج از زیربنای واقعی شرکت توسعه یافته و به صورت بی‌حفاظ باقی مانده‌اند.

War chalking : علامت گذاری ساختمان‌ها یا پیاده‌روها با گچ برای نشان دادن محلی که می‌توان در آن به یک شبکه بی‌سیم شرکتی بدون ‌حفاظ دسترسی پیدا کرد، این نقاط دستیابی از طریق همانwar driving یافت شده‌اند.

WiMax : نام عمومی استاندارد شبکه بی‌سیم 802.16 مخصوص منطقه پایتخت است که باید تاکنون توسعه یافته باشد.WiMax که دارای برد 50 کیلومتر می‌باشد و دستیابی به باند پهن شبکه با مشکل کمتر در دسترس‌پذیری و بدون پرداخت هزینه بابت به رشته درآوردن سیم‌ها (مثل دسترسی کامل در باندپهن) یا محدودیت‌های فاصله،Digital Subscriberرا هدف قرار داده است. دو نوع WiMax وجود دارد: یکی 802.16-2004 یا 802.16d برای پیاده‌سازی‌های ثابت و 802.16e برای سرویس‌های متحرک.

WML یا Wireless Markup Language : مثل زبان برنامه‌نویسی اینترنتHTML است که محتوای اینترنت را به دستگاه‌های کوچک بی‌سیم، مثل تلفن‌های موبایل مجهز به مرورگر و دستگاه‌های دستی که دارای صفحه نمایش‌های کوچک و سی‌پی‌یوهای کند، ظرفیت حافظه محدود و باندپهن کم با قابلیت‌های ورودی محدود کاربر هستند، ارسال می‌کند.

Wi-Fi Alliance : یک سازمان بین‌المللی غیرانتفاعی که در سال 1999 برای تصویب قابلیت عمل محصولاتWLANمبتنی‌بر ویژگیIEEE 802.11در چند محیط تشکیل شد. در حال حاضر نیز اتحادیه Wi-Fi دارای بیش از 200 شرکت عضو از سراسر دنیا می‌باشد و بیش از 1000 محصول گواهینامه Wi-Fi را دریافت کرده است، یعنی از زمان شروع ارائه گواهینامه آن در مارس2000. هدف اعضای این اتحادیه، بالا بردن میزان آگاهی و تجربه کاربر از طریق قابلیت عمل محصول در چند محیط است.



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: بازدید از این مطلب : 1068
|
امتیاز مطلب : 22
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
تاریخ انتشار : چهار شنبه 11 خرداد 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سایت رسمی حسابداری و حسابرسی

Spider
نرم افزاري است كه كار جمع آوري اطلاعات از صفحات مختلف را بر عهده دارد.

Crawler
نرم افزاري كه مسير حركت اسپايدر را مشخص مي كند.

Directory
فهرست: نوعي از موتورهاي جستجوگر كه پايگاه داده آن توسط ويراستاران تكميل مي گردد.

Keyword
بــه واژه ها ي مهم (کليدی) هر صفحه گفته مي شود: اما غالبا" منظور كلماتي است كه دوست داريم با آنها رتبه هاي مناسبي كسب كنيم.

Keyword Density
چگالي كلمه، منظور تعداد دفعات تكرار واژه های كليدي در مقايسه با ساير كلمات متن است.

Keyword Staffing
تكرار يك كلمه به دفعات و پشت سر هم به منظور بالا بردن چگالی کلمه: اين کار تقلب محسوب می شود.

Tinny Text
نوشتن متن با اندازه های بسیار کوچک و ریز به گونه ای که کلمات بسیاری بدین ترتیب در یک خط قرار داده می شود و به سختی نیز در صفحه قابل رویت هستند. نوشتن مطالب به اين صورت، تقلب محسوب است.

Invisible Text
متن نامرئی: منظور استفاده از متن هاي همرنگ با پس زمينه صفحه است. متن هايی که از ديد کاربران مخفی می ماند. به عنوان مثال اگر پس زمينه يك صفحه سياه است، متن صفحه نيز با رنگ سياه نوشته می شود تا ديده نشود . اين نوع متن ها از مصاديق تقلب می باشند.

Spam
تقلب، به تمام تلاش هايي گفته مي شود كه به كمك آن سعي مي شود از راه هاي غير معمول، رتبه هاي بالايي كسب شود. يا در اختيار گذاردن اطلاعاتي كه موتورهاي جستجوگر آنرا دوست ندارند (اطلاعات ناخواسته) مانند تكرار يك كلمه به دفعات و پشت سر هم، استفاده از متن هاي هم رنگ زمينه و ...

ALT tag
محتواي اين شناسه، متني است كه يك عكس را توضيح مي دهد.

Deep Crawl
به معناي اين است كه موتور جستجوگر، مي تواند صفحات زيادي از يك سايت را در پايگاه داده اش قرار دهد. موتور جستجوگر هرچه پايگاه داده اش بزرگتر باشد، صفحات بيشتري از يك سايت را می تواند در پايگاه داده اش قرار دهد. همه موتورهاي جستجوگر داراي اين ويژگي نمي باشند.


Robots.txt
با اين فايل متني و ساده، ميزان دسترسي موتور جستجوگر به محتواي يك "سايت" را مي توان كنترل كرد.

META robots tag
به كمك اين شناسه ميزان دسترسي موتور جستجوگر به محتواي يك "صفحه" را مي توان كنترل كرد.

Link
پيوند: در واقع پلی بين دو صفحه است. به کمک آن می توان از يک صفحه به صفحه ديگر رفت.

Link Popularity
مقصود اين است که چه تعداد از سايت هاي ديگر به سايتي مشخص لينك کرده اند يا اينكه از چند سايت ديگر می توان به کمک پيوندها به سايتی مشخص رفت.

Link Reputation
اشاره به اين دارد كه ساير سايتها درباره سايتي كه بدان لينك داده اند، چه مي گويند. عموما در اين موارد عنوان، متن لينك و كلمات اطراف لينك در سايت مقصد، بررسي مي شوند.

Learn Frequency
بعضي از موتورهای جستجوگر مي توانند تشخيص دهند كه محتواي صفحات پس از چه مدتی تغيير مي كند (به روز می گردد) و بعد از آن مدت به آن صفحات مراجعه می کنند.

URL-Uniform Resource Locator
به آدرس منحصر به فرد هر منبع موجود در اينترنت گفته می شود. اين منبع می تواند يک صفحه وب، يک فايل متنی و... باشد

Stop Word
به کلماتی گفته می شود که در کل اینترنت از آنها بسيار استفاده شده است. کلماتی نظيرthe, a, an, web www, home page, و ...

Meta tags
به كمك اين شناسه ها، اطلاعاتي از صفحه در اختيار بينندگان (موتور جستجوگر، مرورگرها و ...) قرار داده مي شود.

META Keywords
به كمك آن، كلمات کليدی صفحه در اختيار موتورهاي جستجوگر قرار داده می شود.

META Description
به كمك آن، توضيحي مختصر از صفحه در اختيار موتورهاي جستجوگر قرار داده می شود.

Stemming
به معناي اين است كه موتور جستجوگر مي تواند صورت هاي مختلف يک كلمه را جستجو كند. به عنوان مثال با جستجوي swim موتور جستجوگر به دنبال swimmer ، swimming نيز مي گردد. همه موتورهاي جستجوگر داراي اين ويژگي نمي باشند.

Rank
رتبه يك صفحه در نتايج جستجو است زماني كه جستجويي مرتبط با محتواي آن صفحه انجام مي شود.

Spamdexing
مختصر شده spam indexing است، منظور طراحی و معرفي صفحاتي به موتورهاي جستجوگر است كه كيفيت نتايج جستجو را پايين مي آورند. موتورهای جستجوگر تمايل دارند که كاربران بارها و بارها به آنها مراجعه كنند و كيفيت بالاي نتايج مي تواند اين روند را تضمين كند. لذا آنها هركدام به نوعي سعي در تشخيص صفحاتي دارند كه كيفيت نتايج جستجو را پايين مي آورد. برخی از اين موارد عبارتند از: ساختن صفحاتي كه همگي داراي محتواي يكساني اند، تكرار يك كلمه بيش از حد و ...

Comment
توضيحاتي است كه طراحان سايت در لا به لاي كدهاي HTML مي گنجانند تا برای فهميدن وظيفه بخش هاي متفاوت كدهای HTML در مراجعات آتی نيازی به صرف وقت بسيار نداشته باشند.



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: بازدید از این مطلب : 1049
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : چهار شنبه 11 خرداد 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سایت رسمی حسابداری و حسابرسی

کامپيوتر Laptop کامپيوتري کوچک و قابل حمل ميباشد که داراي صفحه تصوير مسطح و صفحه کليدي است که روي هم تا ميشوند . کامپيوتر هاي Laptop که با باتري کار ميکنند اغلب داراي يک صفحه تصوير LCD ( نمايشگر کريستال مايع ) ميباشند. بعضي از مدلها ميتوانند با يک ايستگاه جفت شوند و به عنوان يک سيستم روميزي کامل در دفتر عمل کنند. در بعضي از کامپيوتر هاي Laptop مجموعه اي از برنامه هاي کاربردي تجاري در ROM تعبيه شده است.
کامپيوترهای Laptop دارای قابليت استفاده از برق شهری می باشند. بدين منظور از آداپتورهای خاصی استفاده می گردد. يکی از خصايص بارز کامپيوترهای Laptop ، قابل حمل بودن آنها است . بدين منظور امکان استفاده از باطری در آنها پيش بينی شده است . تمام کامپيوترهای Laptop دارای باطری قابل شارژ می باشند. عمرمفيد باطری به نوع باطری و نوع استفاده از سيستم بستگی دارد . کامپيوترهای Laptop دارای مدل های ديگری از باطری بمنظور نگهداری اطلاعات موجود در حافظه CMOS می باشند.
تمام کامپيوترهای Laptop دارای يک نوع خاص از صفحات نمايشگر LCD می باشند. اين نوع صفحات نمايشگر دارای ويژگی های زير می باشند :

12 تا 17 اينچ
سياه و سفيد ( 16 مقياس متفاوت برای خاکستری) و يا رنگی ( 65.536 )
بصورت
Passive و يا Active می باشند ( نمايشگرهای Active دارای شفافيت بيشتر و برای مطالعه مناسبتر می باشند)
و اكنون نمايشگر هاي فوق پيشرفته تا 17 اينچ هم براي لپتاپ ها ساخته شده است . كه حتي دقت تصاوير انها از سيستم هاي روميزي معمولي و خانگي هم بيشتر هستند .

دستگاه ورودی
در کامپيوترهای شخصی بمنظور ورود اطلاعات از صفحه کليد و يا موس استفاده می شود. در کامپيوترهای
Laptop از دستگاههای ورودی متفاوتی استفاده می شود. در اين راستا سه گزينه وجود دارد :
Trackball . با چرخش گوی ، امکان حرکت Cursor بر روی نمايشگر LCD فراهم می گردد.
TrackPoint .با فشردن انگشتان دست بر روی نقطه مورد نظر ،امکان حرکت Cursor فراهم می گردد.
TouchPad . با حرکت دست بر روی Pad امکان حرکت Cursor فراهم می گردد.

اتصالات Docking
اغلب کاربران در زمان استفاده از کامپيوترهای
Laptop دارای مشکلاتی در زمينه صفحه نمايشگر( اندازه کوچک آن ) و يا صفحه کليد ( صفحه کليد کوچکتر از يک صفحه کليد استاندارد است ) می باشند ، بمنظور استفاده راحت تر کامپيوترهای Laptop در مواردی که از آنان بصورت Desktop استفاده می گردد ، Docking station مطرح شده است . سيستم فوق دارای چندين دستگاه جانبی ( مانيتور بزرگ ، صفحه کليد بزرگ ، موس ، چاپگر و ديسک درايو ) متصل شده است . در چنين حالتی می توان Laptop را به Staion مربوطه متصل و از آن بعنوان يک کامپيوتر روميزی استفاده کرد.در اين حالت صرفا" از يک اتصال درLaptop استفاده می شود. اغلب کامپيوترهای Laptop دارای اتصالات Docking می باشند.
پردازشگرهای نوت بوک ( Notebook Processors )
در حال حاضرتنوع زیادی از انواع پردازشگرها در کامپیوترهای همراه استفاده می گردد که عدم آگاهی کامل از آنها میتواندسردرگمی زیادی را باعث شود.دو دسته عمده پردازشگرهای معمول شامل پردازشگرهای INTEL و AMD میشود, در این متن به انواع پردازشگرهای پنتیوم محصول شركت اينتل میپردازیم:
تفاوت بسيار كمي مابين انواع پردازنده ساخته شده اينتل براي لپتاپ وجود دارد.البته انواع جديدتر آن نظير سنترينو و سوناما بر خلاف گذشته با رويكرد مختص به لپتاپ از نظر كيفي و كارايي بيشتر همراه با مصرف كمتر انرژي طراحي و ساخته شده اند.در اينجا تنها به دليل اشتباهي كه گاه از سوي دوستاني كه جهت خريد لپتاپ هاي ارزانتر به فروشندگان متفاوت مراجعه مي نمايند و گاه جواب هاي نامربوط مي شنوند,تنها به ذكر مفيد انواع پردازنده هاي اينتل كه از نظر نامي بسيار مشابه هم هستند,مي پردازيم.در ضمن دقت نماييد كه پردازنده هاي نامبرده به جز دو نوع نامبرده در سطور بالايي كه از كيفيت و كارايي و دقت در مصرف بهينه انرژي همانند هم بهره مي برند,در زمان ساخت تنها با رويكردي از نظر ابعاد و ميزان مصرف برق و سرعت پردازنده نامگذاري شده اند و يادمان باشد كه بر خلاف نوع روميزي,ساخت پردازنده هاي لپتاپ در دوره نويني بسر مي برد.

Pentium M
در حالتي مابين پنتيوم 3 و پنتيوم 4 ساخته و طراحي گشته است.از نظر ميزان مصرف انرژي كمي بهتر از پنتيوم 4 عمل مي نمايد و كيفيت- كارايي آن مابين اين دو قرار مي گيرد.اين پردازنده جزئي از Centrino package است.

Celeron M
مشابه Pentium M بوده با اين تفاوت كه قيمت آن كمي كمتر از Pentium M مي باشد.اين امر براي كساني است كه مي خواهند لپتاپ مقرون به صرفه تري را خريداري نمايند. level 2 cache memory در Celeron M به 512KB كاهش پيدا نموده,در حالي كه در Pentium M اين ميزان 1 -2 مگابايت مي باشد.

تفاوت ريزپردازندهای پنتيوم و Celeron
هسته ( Core ) : تراشه های Celeron با محوريت هسته تراشه های پنتيوم 4 ، طراحی و توليد شده اند .
Cache : تراشه های Celeron نسبت به تراشه های پنتيوم 4 از حافظه Cache کمتری استفاده می نمايند . يک تراشه Celeron ممکن است دارای 128 کيلو بايت L2 Cache باشد . در حالی که L2 Cache استفاده شده در تراشه های پنتيوم 4 ، چهار برابر تراشه های Celeron است. ميزان حافظه L2 Cache تاثير بسيار زيادی را در خصوص کارآئی سيستم بدنبال خواهد داشت .
Clock Speed . شرکت اينتل تراشه های پنتيوم 4 را با هدف اجراء در سرعت های بمراتب بالاتری نسبت به تراشه های Celeron طراحی و توليد نموده است . سريعترين پردازنده پنتيوم 4 ، شصت مرتبه سريعتر از سريعترين پردازنده Celeron است.
Bus Speed . پردازنده ها در خصوص حداکثر سرعت Bus ارائه شده دارای محدوديت می باشند .سرعت Bus پردازنده های پنتيوم 4 ، 30 درصد بيش از پردازنده های Celeron است.

Mobile Pentium 4
سريع ترين پردازنده سيار و قابل حمل اينتل و داراي Hyper-Threading كه بسيار مشابه Desktop Pentium 4 بوده و از تنظيم بهينه تر كنترل دماي پردازنده و مصرف كمي بهتر انرژي بهره مند است.از FSB (Front side bus speed) 533 MHZ بهره مي برد كه اين مقدار در پردازنده هاي انواع روميزي در حد800 MHZ مي باشد.پردازشگرهای MOBIL PENTIOM از حالتی از POWER MANEGMENT بنام SPEED-STEPبهره میبرد که باعث کاهش مصرف انرژی و کاهش سرعت پردازش, به نسبت بار تحمیلی روی سیستم میشود,SPEED-STEPدوحالت دارد: وضعیت حداکثر توان ویا وضعیت مصرف بهینه باطری ,پردازشگرهای MOBIL CELERONاز SPEED-STEPاستفاده نمی کنند.پردازنده هاي Mobile Pentium از حالتي بنام SpeedStep بهره مي برند كه بر اساس system load لپتاپ,ميزان برق مصرفي و سرعت پردازنده را تحت تاثير قرار مي دهند.اين حالت بر دو نوع است:با حداكثر كارايي كه طبيعتا انرژي بيشتري را مصرف مي نمايد و ديگري حالت مناسب بهينه سازي مصرف انرژي باطري.Mobile Celeron از چنين حالتي بهره نمي برد . در نوتبوك هايي كه از اين مدل پردازنده استفاده ميكنند گهگاه ديده شده است كه قدرت پردازنده متناسب با ميزان باتري و زمان شارش ان تغيير ميكند مثلا در حين كار روي يك پروژه با كاهش شارش باتري نوتبوك شما قدرت پردازنده شما از 2400MHz به 1000Mhz كاهش ميابد .

Mobile Pentium 4 Processor-M
كه بنام P4-M نيز شناخته مي شود.با حداكثر سرعت 2.6 GHZ اين پردازنده هم اكنون به وسيله جايگزيني با Pentium M & Celeron M در لپتاپ هاي كوچك و سبك با كارايي معتدل و متوسط از دور رقابت خارج شده است.چراكه در لپتاپ هاي بزرگ و مشابه مدل هاي روميزي و قدرتمند نيز از پردازنده هايي همچونregular Mobile and Desktop Pentium 4 استفاده مي شود.

Mobile Celeron
بدليل دارا بودن كمترين ميزان حافظه كش به سرعت عملكردي انواع ديگر نمي رسد.(عليرغم دارا بودن High clock speed ).در لپتاپ هاي كوچك و سبك بيشترين كارايي را داشته و در انواع ارزانتر آن بكار مي رود.

Desktop Pentium 4
براي لپتاپ هاي نوع جايگزين با مدل روميزي ساخته شده كه با قيمت كمتر از بيشترين قدرت عملكردي برخوردار است . البته بايستي قبول نمود كه اين پردازنده از پردازنده هاي Non-Mobile ( غير قابل حمل ) محسوب مي گردد. در اين پردازنده شما از ( FSB (Front side bus speed سريع تري برخوردار هستيد.همچنين از 800 MHZ FSB بهره برده و يا داراي Dual Channel Memory مي باشد . اما اين پردازنده خوره باتري و زمان شارش نوتبوك شما است و شما تنها ميتوانيد در بهترين حالت حدود 2ساعت بوسيله باتري با نوتبوك خود كار كنيد .

Centrino
� درواقع یک نام تجاری است که توسط INTELعرضه شده و عنوان کامل آن INTEL CENTRINO MOBILTECHNOLOGY است, که دارای چهار مزیت است:
1- افزایش قدرت پردازش علیرغم CLOCK-SPEEDظاهرا کمتر بواسطه افزایش حافظه CACHEبه 1MB ,واخیرا MB2
2-ظرافت و کم شدن قطر نوت بوک و نهایتا کاهش وزن اینگونه نوت بوکها . تنوع طراحي، حجم و وزن كمتر نسبت به نوت بوك هاي Pentium 4 تنها با استفاده از طراحي Micro FCPGA در اين تكنولوژي مقدور گرديده است و براي اينكه حرارت بالاي پروسسور اين نوت بوك ها باعث بوجود آمدن اختلال در سيستم عملياتي اين دستگاهها نگردد، در اين نوع از نوت بوك ها از پروسسورهاي ولتاژ پايين (LV) و يا ولتاژ بسيار پايين (ULV) استفاده شده است.
3- بهینه سازی میزان مصرف انرژی واستفاده مدت طولانی تر از باطری . مديريت جديد مصرف باطري در اين تكنولوژي باعث جلوگيري از اتلاف بي دليل انرژي باطري دستگاه جهت انجام اعمال غير لازم و كاربردي گشته، نتيجتاً طول عمر و زمان مصرف بيشتر باطري را براي مصرف كننده نوت بوك به ارمغان مي آورد.
4-آزادی عمل وامکان استفاده از شبکه بی سیم WLANوتطبیق با استاندارد WI-FI سيستم WLAN Security پشتيباني شده توسط اين تكنولوژي شامل طيف وسيعي از دستورات امنيتي شبكه، توليد شده توسط شركت Cisco Systems بوده و باعث جلوگيري از حملات انواع ويروسها، هكرها و ... مي گردد.

تفاوت پردازنده هاي Centrino و Pentium
- پردازنده هاي Centrino مخصوص نصب بر روي Notebook ها طراحي شده است اين پردازنده ها به گونه اي طراحي شده اند كه مصرف كمتر انرژي و توليد گرماي كمتري دارند. اين پردازنده ها در اصل به نام Mobile توليد مي شوند و هنگاميكه به همراه چيپ ست 855 شركت اينتل و كارت بي سيم 2100 شركت اينتل همراه شوند به نام Centrino خوانده مي شود كه در ايران به نام Centrino معروف شده اند.اين گروه داراي حافظه داخلي از 1MB تا 2048K يعني 2MB مي باشد كه باعث افزايش قدرت پردازش آنها مي شود و سرعت گذرگاه 400MHz دارند. با توليد اين پردازنده ها كه در چند گروه توليد مي شوند، وزن نوت بوكها به علت حذف سيستم هاي خنك كننده بزرگ قبلي، كاهش چشمگيري داشت. در حال حاضر حدود 85% نوت بوك هاي دنيا با اين پردازنده ها توليد مي شوند. در واقع Centrino نمايانگر قويترين تكنولوژي ابداعي شركت اينتل جهت ساخت انواع نوت بوك مي باشد.نوت بوك هاي داراي تكنولوژي Centrino Mobile نسبت به نوت بوك هاي Pentium 4 از حافظه L2 Cache با ظرفيت بالاي 1 و 2 مگا بايت كه به ترتيب Banias و Dothan نام دارند برخوردار هستند. اين تكنولوژي نه تنها در جهت افزايش بهره وري سيستم بوده بلكه شامل امتيازات وسيعي از جمله برخورداري كامل نوت بوك از سيستم Wireless Lan ، زمان استفاده بسيار طولاني از باطري، عمر زياد آن، حجم و وزن كمتر نوت بوك نسبت به مدلهاي قديمي Pentium 4 مي باشد.به اين ترتيب با اختراع اين تكنولوژي توسط شركت Intel مشتريان نوت بوك قدم به دنياي تازه اي از امكان انتخاب و اعمال سليقه در سرعت، قدرت پردازش، طراحي، وزن كمتر و ابعاد كوچكتر نوت بوك مورد نياز خود خواهند گذاشت. مقايسه سرعت پردازنده هاي Mobile) Centrino) را باPentium اصلا نبايد انجام شود ولي افرادي كه خيلي مايل به اين مقايسه هستند مي توانند به سايت شركت اينتل مراجعه كنند و اطلاعات خود را به روز برسانند.

Dothan
از حافظه نهاني L2 cache بيشتري بهره ميبرد ( 2MB L2 Cash) و علاوه بر بالا بردن كارايي پردازنده در لپتاپ مصرف برق را بهينه مي نمايد.البته اين موضوع براي كساني كه چندان از پريز برق دور نيستند و يا با لپتاپ زياد كار نمي كنند(تفنني)كارايي خود را از دست مي دهد.البته دوتان در همان دسته بندي سنترينو جاي مي گيرد در واقع همان Centrino است و مثلا اين گونه نيست كه هر يك چيزي مجزاست و مي توان گفت نوع بهينه شده آن است.كارايي پردازنده در حالت دوتان سريع تر است.دوتان از سرعت 1.7 شروع شده در حالي كه سنترينو در همان سرعت زير 1.7 باقي مي ماند.همچنين دوتان از ترانزيستور هاي بيشتري براي افزايش توان محاسباتي بهره ميبرد. تكنولوژي ساخت ان 90 نانو متري است .قبلا گفته مي شد كه دوتان احتمالا باعث افزايش حرارت توليدي و در نتيجه گرماي حاصله اضافي خواهد گرديد كه در صورت عدم دفع سبب كوتاهي عمر باطري مي گردد ولي تاكنون مقاله اي در اثبات اين ادعا نوشته نشده است .اين پردازنده در حقيقت نوع جديد پردازنده‌هاي «پنتيوم ام» (سنترينو) محسوب مي‌شود كه شركت «اينتل» دو سال پيش به بازار عرضه كرده بود. شركت اينتل اعلام كرد كه ميزان حافظه «كش» سطح دوم (cache 2 Level) در پردازنده «دوتان» در مقايسه با پردازنده «پنتيوم ام» قبلي دو برابر شده و به دو مگابايت افزايش پيدا كرده است. حافظه «كش» به حافظه‌اي گفته مي‌شود كه درون خود پردازنده تعبيه مي‌شود و اطلاعاتي كه به وفور مورد استفاده پردازنده قرار مي‌گيرند؛ به اين حافظه منتقل مي‌شوند تا زمان زيادي صرف انتقال اطلاعات از حافظه اصلي (RAM) به پردازنده نشود. شركت «اينتل» در پردازنده «دوتان»؛ از فناوري جديد 90 نانومتري خود استفاده كرده است به كمك اين فناوري ابعاد ترانزيستورهاي مورد استفاده در پردازنده كاهش پيدا مي‌كند و بدين ترتيب مي‌توان تعداد بيشتري ترانزيستور را درون تراشه جاي داد. شركت «اينتل» چندي پيش نيز پردازنده جديد «پنتيوم 4» خود ويژه رايانه‌هاي شخصي روميزي با نام «پريسكات» را به بازار داد كه در آن نيز از فناوري 90 نانومتري استفاده شده است. كارشناسان عقيده دارند استفاده از فناوري 90 نانومتري سبب افزايش مصرف برق در پردازنده‌هاي جديد «پنتيوم 4» شده و اگر همين مشكل در پردازنده «دوتان» نيز وجود داشته باشد؛ اين امر مي‌تواند سبب كاهش عمر باتري رايانه‌هاي لپتاپ شود. ميزان مصرف برق براي توليدكنندگان رايانه‌هاي قابل حمل اهميت زيادي دارد زيرا هرچه پردازنده برق بيشتري مصرف كند؛ عمر باتري و در عمل كارايي رايانه نيز كاهش پيدا مي‌كند.

Sonoma
نسل بعدی معماری Centario شرکت اینتل با نام Sonomaاز یک سری تراشه جدید , GM915 استفاده می کندکه PCI Express bus را روی کامپیوترهای قابل حمل مورد استفاده قرار می دهد. روی این باس یک اسلات Express Card جدید می نشیند که کوچکتر و سریعتر از اسلات PC Cardاست و بزودی جایگزین آن خواهد شد.PC Card ها به اسلات های جدید نمی خورند و مشخص نیست که نوت بوک ها هر دو نسخه را قبول می کنند یا نه به همراه این سری تراشه های جدید , فن آوری صدای Dolby و کارت های گرافیکی Onboard روی نوت بوک ها قرار داده می شوند. اینها برای بر اورده کردن خواسته های مشتریان نوت بوک ها کافی هستند اینتل پیاده سازی فن آوری جدیدی که در ان زمان بین دو شارژباطری افزایش می یابد را به تعویق انداخته . اینتل سازندگان نرم افزاررا تشویق به استفاده از امکانات مدیریت نیرو می نماید. WIFIنیز همراه Centrino بصورت استاندارد روی این کامپیوترها استفاده می شود.نکته جالب اینکه نوع سه حالته (پشتیبانی کننده 11g,11b ,11a )هم به صورت انتخابی وجود دارد.سه حالته بودن می تواند استفاده ازa11رابالا برده وتراکم روی بازه4/2 گیگاهرتزی را با استفاده از دو حالت دیگر تا حدی کاهش دهد.wifi روی یک کارت PCI کوچک جای گرفته در نتیجه قابل ارتقاء خواهد بود . نسخه دو هسته تی این کامپیوترها در راه است که NAPA نام دارد. جای دادن دو پردازنده در یک قطعه این ذهنیت را بوجود می اورد که ممکن است مصرف افزایش یافته ودر عوض عمر باطری کاهش بیابد ولی واقعا چه زمانی ازانرژی یک نوت بوک به طور کاملی استفاده می گردد؟ خیلی کم. فن اوری دو هسته ای هنگامی که شما به انرژی احتیاج دارید ,آن را ارائه می دهد,وهنگامی که نیازی نداشته باشید , خیلی راحت یک هسته را خاموش می کنید . به طور خلاصه پيشرفتهای ايجاد شده در Sonoma عبارتند از : يك گذرگاه پيشين 533 مگاهرتز ، پشتيبانی حافظه پرسرعت DDR2، �گذرگاه PCI Express، صوت بهتر و 802.11a/b/gWi-Fi.



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: بازدید از این مطلب : 1125
|
امتیاز مطلب : 21
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
تاریخ انتشار : چهار شنبه 11 خرداد 1390 | نظرات ()

صفحه قبل 1 2 صفحه بعد